Pazartesi, Kasım 27, 2006

Babadan İstekleri...


Bu aralar kızımdan çok yakındım galiba... Halbuki tatlı böceğim benim neler neler yapıyor. Babası yurtdışına çıktı, aralık ortasına kadar olmayacak. İnci'ye baba sana ne getirsin diyorum, aaba (araba), gool (top) diyor. Bebek getirsin mi diyorum, ııh istemiyor. Çok komik araba ve top erkek çocukları gibi.

Söylediği kelimeler her geçen gün artıyor, buraya yazmaya yetişemiyorum bile...

babu - banu
mamun - maymun
kuba - kurbağa
fi - fil
aaba - araba
üç - üç
alooo - alo (son modamız telefonu eline alıyo aloo alooo :)
abi - abi
aba - abla
efe - efe
oğujş - oğuz (televizyondan duyup söyledi)
dit dit - kovulduk :)
aama - elma
kave - kahve (bıraksan bir fincan kahveyi içecek)
çoaap - çorap
mö mö - inek
pisi pisi - kedi
ev - ev
avv avv- köpek (nerde köpek veya biblosu vs görse avvv avvv diye bağırıyo)
dodi dodi - dido reklamından...
akaba - ayakkabı
mujş - muz


Her akşam tüm kitaplarını kitaplıktan alıp yanıma oturuyor, oku diye. Teyze okusun diyorum, istemiyor, illa anne. Gündüz de oyun oynarken benim de onunla yerde oturmamı istiyor. Teyzesi var ama o anne anne diye beni istiyor. Babası olmadı için midir nedir bana daha bir düştü.

Sonunda ona bir oto koltuğu aldım ve uzun zamandan sonra trafiğe çıkmaya başladım. Dün anneannesi dedesine götürdüm. Yolda biraz sıkıldı, 45 - 50 dakikalık yol, Allahtan teyzesi yanındaydı. Dedesi parka götürdü, bahçede köpeğe baktı. Değişik bir gün geçirmiş oldu. Annem de torununu sevdi, ama benden yine de hiç ayrılmadı. Anne kaak (kalk), anne kaak... Oradan kaldırıp oraya götürdü, oradan kaldırıp oraya götürdü.

Dönüşte bizi dayısı getirdi, gece kullanmaya cesaret edemedim. Uzun zamandır kullanmamışım, çocuk da var, çekindim. Ne de olsa şehirlerarası yol... Gerçi daha rahat oluyor şehiriçinden ama hızlı kullanmak gerekiyor. Dönüşte çok fazla sıkıldı, koltuğundan kalkmak istedi, ama kaldırmadım, hep oyaladım... Neyse ki benim araba kullanmama alıştı, oh ya.. Çok sevdiğim bir şeyi uzun zamandır yapamamıştım. Neden bilmiyorum ama araba kullanırken kendimi daha özgür hissediyorum... Kötü bir şoför olsam da ;)


Geçenlerde iki gece inadımı kırdım onu yanıma alıp uyuttum sonra yatağına yatırdım. Ama gece yarısı anne diye kalktı. Hemen kucağıma atladı. Kızım daha sabah olmadı biraz seveyim yat yerine deyip kucağıma aldım, koltuğa oturup 5-10 dakika bekledim. Tekrar uykuya dalınca yatağına geri yatırdım. Anladım ki bu iyi bir yöntem değil benimle yatmaya alışırsa mahvolurum. Zaten düşer bizim yataktan ben uyurken çok deli yatıyor. Akşamları yine yatağına koyup başında bekleyerek uyutuyorum. Sabahları uyanınca yanıma alıyorum sadece... Anne diye bir tatlı sarılıp öpüyor, anne kız kuduş kuduş yatıyoruz...

Biraz daha büyüse anne kız neler neler yaparız onunla :)

2 yorum:

böğürtlengözün annesi dedi ki...

Allah muhabbetinizi artırsın :) Gençliğimden beri özenmişimdir,genç bir anne ve elinde çocuğuyla salına salına sokakta gezinenleri. Çok şükür bende yapabiliyorum bu istediğimiz. Bebeklikleri çok tatlı,çok şirin oluyor ama büyüdükçede anne ile olan paylaşımlar artıyor daha bir havalı oluyor sanki anne ile aradaki ilişki. Hele elinden tutup , çarşı pazar gezmeyi sonra yoruluncada bir yerde oturup bir şeyler içmeye bayılıyorum ben. Küçük adam (hanımlar) arkadaş gibi oluyorlar insana. Bir kaç sene sonra sizde başlarsınız:)

Nilüfer dedi ki...

Tolga abimizin annesi :) şimdiki halleri bir daha bulunmayacak diye hem kıymetini bilmek istiyorum hem de biraz buyuse de dedigin gibi arkadas olsa istiyorum :)
Şu isteklerim hiç bitmiyor :))

Sevgiler