Çarşamba, Kasım 22, 2006

Yemek yememe

Bu aralar İnci'den cekiyorum yani böyle giderse ikinci çocuk dilegimden vazgecebilirim. Uyumuyor ve yemiyor. Anne mama, anne mama beni mutfağa götürüyor ama ne verirsem reddediyor. Hiçbir şeye sinirlenmiyorum şu yememe olayı kadar. Hani çok zorlayan sürekli ağzına bir şeyler tıkmaya çalışan bir anne olsam, sürekli bir şeyler yedirmeye çalışsam neyse, ama üstelemiyorum ki...

Sabah kahvaltısında meyve suyu veya süt ve yumurta yiyiyor, oyunla... Birkaç kaşık ve pekmez ve bal da veriyorum yumurtası bitince ağzına... Canı isterse biraz peynir, salatalık da...

Öğlen çorba veya yemek. Sadece bir tabak bir şey yiyor o da binbir oyun ve zorla... Daha sonra da meyve tutuşturursam eline, canı isterse kemiriyor.

Akşam da biraz çorba, biraz yemek azar azar her birinden vermeye çalışıyorum. Ne yerse hepsi zorla, oyunla... Ona kalsa aç yaşayacak...

Süt dolduruyorum biberonuna oynarken ne kadarını içerse, yatmadan önce bir miktar içirmeye çalışıyorum...

Ne zaman uyutmaya kalksam anne mamma diye başlıyor, gidiyoruz mutfağa ama malesef İnci hanım elleri ile yüzünü kapatıp hiçbir şey yemek istemiyor....

4 yorum:

böğürtlengözün annesi dedi ki...

Anneleri en yıpratan olayların başında malesef bu yememe olayı.Hamileliğimde doğuma bir kaç hafta kala, uykusuz geceler başlıycak,inşallah uyku problemi olmaz, uyuyan bebek olur diye evde dolanırken,bu konuda tecrübeli olan ablam bana ;
Bence herşeyi geç,sadece yemek problemi olmayan bebek olsun diye dua et demişti.Hala o sözü kulaklarımdadır.Doktorlara kalsa 2 gün aç kalsalar bişey olmaz,acıkınca kendine yetecek kadar yer derler ama gelde vicdanın rahat olsun yedirmezsen.Boşver takma kafana da diyemeyeceğim çünkü biliyorumki takılıyor,hatta sinir olunuyor.Sadece aman sağlıkları yerinde olsunda yemesinler diyebileceğim sana. Yinede kendini fazla yıpratma.Bünyesi için gerekli vitaminleri veriyorsundur sen zaten.Öptük sizi.

Nilüfer dedi ki...

Evet gerçekten öyle.. Sağlıklı olduğu için seviniyorum ama tek korkum zihinsel ve bedensel gelişimi için alması gereken besinleri almaması... yoksa kilolu bir çocuk olsun diye hiç bakmıyorum, zayıf olsun da sağlıklı olsun...
Biz de öpüyoruz tolga abimizi ve annesini :)

Adsız dedi ki...

Benim de 17.07.2003 ve 26.09.2005 dogumlu 2 oglum var. Minigim Cok inatci yemek problemi yoktu ama son gunlerde ben yiyecegim diye tutturuyor ama beceremiyor sofradan yari ac kalkiyor. Ben arada agzina vermeye kalkarsam ciglik atiyor. Ne yapacagim bilmiyorum yemek yedirmek cok stresli bir is oldu. Ozellikle corbayi kendisiyiyemiyor bana da izin vermiyor. Siteniz cok guzel
Guzel inciyi de kocaman opuyorum.

Nilüfer dedi ki...

Büyük oğlunuz yengeç burcu (17 temmuz annemin de dogumgunu) onun çok sakin çok uyumlu bir çocuk oldugunu tahmin ediyorum. İnşallah öyledir :)
Küçüğün yaptıgı gibi inci de yapıyor bazen biraz bir şeyler yese kendi bile olsa olsun zamanla geliştirir diyeceğim ama o alıyor çatalı eline karıştırıyor karıştırıyor ağzına götürmüyor. Sabır sabır sonunda dayanamayıp alıyorum elinden çatalı ben yediriyorum. Dikkatini dağıtıp bir şeyler anlatarak ya da şarkı söyleyerek..Geçenlerde bir kız gördüm 1,5 yaşında gibiydi elinde kaşık bir güzel çorba içiyordu ki, maşaallah... Sizin oğlunuz da öğrenir belki zamanla, yeterki yemek istesin.. :)
Sevgiler..