Perşembe, Ekim 05, 2006

İnci'nin önemli günleri...

İnci'nin günlüğünü 1 yaşından sonra tutmaya başladığım için öncesi yok, halbuki o döneme dair de ne çok yazacak şey vardı. Üstteki fotografta kendi odasında ve yatağında, ben onu 3 ay kadar sepette yatırmış sonra hep odasında yatırmıştım, yatağına alışıktı. Bir de özene bezene oda hazırlamıştık ona. Az kaldı evimize dönmemize, 16 gün :) Bakalım gidince nasıl alışacak...

İnci'nin önemli tarihlerini sağlık cüzdanının arkasına not etmiştim onları bari yazayım dedim. Bir ara da doğum hikayesini yazarım...

Doğumu: 10 Şubat 2005 perşembe, saat 05:45 am.
Kilosu: 3.695 gr
Boyu: 49cm
Kan grubu: B Rh(+) (Babasına benzediği gibi kan grubu da aynı. Benimki AB Rh+)
Haftası: 38 6/7 yani 39 haftalık doğdu denebilir...
Hastane çıkış kilosu: 3.365 gr yani 330gr vermiş...

Bol saçlı ve tüylü bir bebek olarak doğdu, kulağının kenarında, sırtında bile tüyler vardı. Aman Allahım ne olacak bunlar, bu kızın kuaförde işi çok olacak derken ;) döküldüler... 4 aylıkken falan saçları dökmeye başladı. Oldukça saçları döküldü sonra tekrar çıkmaya başladı. Şimdi bayağı uzadı, belli olmuyor saçların arkası lüle lüle oldu, düz saçlı olacak sanmıştım ama dalgalı olacak...

İlk dişleri: 08 Temmuz 2005, alt iki dişi patlamıştı ve 5 ayı dolmak üzereydi, 3 gün çok huysuzluk yaptı, doğru dürüst emmek istemedi ağladı durdu, sebebini de anlamadık. Meğer dişmiş...

Üst dişleri: 09 Eylül 2005, üst iki dişi de 7 ayı dolacakken patladı. Bu sefer ateşlendi hastalığıyla beraber geldi, tam tatilimizin son günleriydi, denize falan da girdiğinden ayrıca boğaz enfeksiyonu da vardı. Peşine de üst yanları ve alt tek yan patlattı. Alt yan dişinin teki çok daha sonra azı dişleriyle beraber çıktı. Bu eksik kaldı deyip duruyordum :)

7,5 aylıkken, eylül sonuna doğru kendi oturmaya başladı.

8 aylıkken ekimde kendi kendine tutunup kalktı.

8,5 aylıkken ekim sonuna doğru emeklemeye başladı.

9 aylıkken 13 kasımda sıralamaya başladı.

10 aylık taytay durmaya başladı.

6 ocak 2006 da 11 ayı dolmadan 1 adım attı.
7 ocak da 4-5 adım bana doğru attı. :)

14 şubat 2006 da 3. azı dişini patlattı.

İlk kez baba dedi ama ne zaman dediğini not almamışım. Hiç de hatırlamıyorum.. Neden acaba :) anne demedi diye mi yoksa :)) Üzüldüm aslında şimdi neden böyle şeyleri not almamışım ki ben...

2 yorum:

böğürtlengözün annesi dedi ki...

merhaba ;
bugün hayalalanım sayfasına bıraktığım yorumun altında bana gönderdiğin mesajı görünce çok sevindim.Ne kadar yeni olduğum fazlasıyla bellide oluyor heralde.Yardım etmek istediğin için çok teşekkürler.Şimdi sayfamda bazı değişiklikler yaptım.Umarım becermişimdir.Bu arada Allah bağışlasın maşallah kızın çok şirin. Sayfasını okumaya başladım bile :)

Nilüfer dedi ki...

Teşekkür ederim, aramıza yeni katıldığınızı yazmışsınız vazgeçmenizi istemedim.. Biz blog camiası birbirimizi seviyoruz... :)

Artık size yorum yazabiliyoruz. Yalnız yorumlarımız hemen görünmeyecek şekilde ayarlamışsınız, önce sizin onayınız gerekecek.. Comment Moderation on yapmışsınız.. Böyle olunca yorumlara siz bakıp onay vermedikçe sayfanızda yayınlanmaz... Bloggera login olduktan sonra moderate comments e gidip yorumları okumanız gerekiyor, ayarladıysanız mail adresinize de geliyor olabilirler...Böyle istemiyorusanız comment moderationı no yapın...
Sevgiler...