Perşembe, Mart 15, 2007

Bağırmadan ve dövmeden çocuk yetiştirmek...

Bugün D&R'ın web sitesinden aldığım kitaplarım geldi. Geçenlerde bulunduğum bir toplulukta, okul çağında çocukları olan bir arkadaş bu kitaptan çok faydalandığını söyledi. Internette biraz araştırma yaptım ve almaya karar verdim. Kitabı biraz inceledim, faydalı bilgiler var. Akşam detaylı okuyacağım.

Malum 2 yaş sendromu yaşıyoruz. Çocuğuma bağırıp çağırmadan terbiye etmek istiyorum. Bazen çok sinirleniyorum ve öfkemi kontrol etmede çok zorluk çekiyorum. Bağırma konusunda bazen kendimi kaybedebiliyorum ve sesim yükseliyor. Çocuğum benden bağırmayı, gidip başka çocuklara veya bana aynı şekilde davranırsa, kendimi affetmem.

Bu kitap çok güzel, okumasi ve uygulaması çok rahat. Klasik kitaplar gibi değil. Karşılaştığımız her sorun bir başlık altında ele alınmış. Kitap bunlardan oluşuyor. Mesela, uyumama, yemek yememe, yemekle oyun oynama, huysuzluk krizi, aklınıza ne gelirse... Sorunun sebebi, yapılmaması gerekenler, neler yapılması gerektiği ve örnek bir çözüm hikayesi.


Bu kitabı almaya öylesine karar verdim. Çok satılanlar listesindeydi, bunun da faydalı olacağını düşünüyorum. Şöyle bir göz gezdirdim, hoşuma gitti. Her iki kitabı da okuyup, uygulamaya başlayınca daha detaylı yorumlarımı yazarım.

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Slmlar, benim kızımda nerdeyse 2 yaşında ve inanılmaz derece de asileşiyor.O na sinirlenemiyorum, doğrusu olsa bile çabuk geçiyor. Bununla birlikte "hayır" ı da öğrenmesini istiyorum. Yerinde kullanmaya çalışıyorum. Arsız da yapmamak gerek:o) Tanıştığımıza ben de memnun oldum.

Nilüfer dedi ki...

Merhaba,
Ben sinirleniyorum, ama öyle tatlı ki ona bakınca geçiveriyor. Bir de özellikle şirinlik yapıyor ki gülmemek için kendimi zor tutuyorum... Ben de memnun oldum..