Pazar, Mayıs 28, 2006

Anne sütünü bıraktırma macerası...

Kendi mutfak günlüğüm ile uğraşırken kızımın günlüğünü çok ihmal ettim. Pazar sabahı beni erkenden uyandırmışken biraz da onunla ilgili yazayım dedim. Bu arada o da yanımda mama sandalyesinde önüne koyduklarımı yemekle meşgul :)

Başlıkta belirttiğim gibi anne sütüyle ilgili yazmayı planladım çünkü bu günlerdeki en büyük konumuz bu. Pofesör Dr. Hilal Mocan'ın bir röportajında dediği gibi bir yaşından sonra anne sütü organ hayatiyetini sağladığı ve bağışıklık sistemine katkısı nedeniyle veriliyor, bebeğin vücut organlarıın ömrünü uzatıyor, onları daha sağlam kılıyor.

Tüm bunları biliyor olmama rağmen iki hafta önce 15 aylık olduğunda kara böceğimi emzirmeyi bıraktım. Bu benim için zor bir karar oldu, ona da kıyamıyorum ama İnci hiçbir şey yemiyordu. Alması gereken ek besinleri şiddetle reddediyor ve sürekli bana yapışıyordu. Bu benim için tahammül edilmesi çok zor bir hale geldi, kendisi de çok zayıf kaldı. 15 aylık olmasına rağmen 9 kilo 850 gram geldi, doktor kontrolünde. Aslında zayıf olsa da çok şükür sağlıklı bir bebek, çok fazla hasta olmadı, boyu da güzel uzadı. Bundan sonra esas hastalıklarla tanışacağız eminim, tanıştık bile de denebilir çünkü birkaç gündür ishal, İstanbul'daki doktoru ile konuştum hafta başı da burada bir doktora götüreceğim.

Anne sütünü bırakma konusunda doktorumuz siz bilirsiniz ama anne sütü varken başka süt vermeyi ben tercih etmem dedi. Günde yarım litre, en az 400 ml süt içmesi gerekiyor dedi. İnek sütünü de tavsiye etmiyor, devam sütünü öneriyor. Diğer ek besinleri yemesi gerektiğini de söylüyor bunun yanında tabiki... Yemiyor ki, zorla nasıl yedireceksiniz.

Doktorumuz bıraktırmama yönünde konuşunca içim burkuldu tabiki. Doktorumuzu seviyorum ve sayıyorum oldukça tecrübeli bir hanım fakat doktorların yaklaşımı farklı olabiliyor. Ankara'da götürdüğüm doktor ben hiç emmemişim ama bak geliştim, zekam da gelişti doktor oldum tarzında konuşan genç bir bayandı, o da fazla rahattı bence ya neyse. Televizyonda bebeğim programında Emine Ün ile röportaj yapılmıştı onun birazını seyretmiştim, kızı Duru'nun da emmeye çok meraklı olduğunu yemek yemediğini ve doktorunun da tavsiyesiyle bıraktırdığını söyledi. Kızı ne kadarlıkken bıraktırmış orasını duyamadım, demek ki bazı doktorlar bu durumda bıraktırmayı uygun buluyor diye düşündüm.

Tüm bunların sonucunda bebişim artık emmiyor, iştahı açıldı denebilir. Problemler bitti sanmayın şimdi de süt içmiyor, nasıl alıştıracağım bilemiyorum. Sütlü olan diğer gıdaları vermeye çalışıyorum, peynir, yoğurt, ayran, sütlaç gibi...

Canım anneciğim de bana kitap almış Sahrap Soysal'ın Anne Ben Acıktım kitabını, 0-6 yaş çocuklar için yemek tarifleri var. Torununu iyi besleyeyim diye tabiki beni düşündüğünden değil :)))

Şu anda da diğer elimle hanımefendiye resimler çiziyorum, bıkmak bilmiyor hiç :) Bu yazı burda biter, sevgiler...

11 yorum:

Adsız dedi ki...

merhabalar bende sizinki gibi emme meraklısı bir bebeğe sahibim. bugünlerde bıraktırmaya çalışıyorum ama bir türlü olmuyor. ne zaman vermesem kıyamet kopuyor,ne yapacağımı bilmiyorum. eğer nasıl bıraktırdığınızı yazarsanız çok sevinirim. yani birden bırakması mı yoksa yavaş yavaş bırakması mı iyi olur. bir de doktor konusuna gelince doktorumuz artık emmeyi kessin başka gıdalarda alması lazım dedi. anlayacağınız o girdi aklıma. size çok geçmiş olsun en zorunu atlatmışsınız darısı başıma. iyi günler....

Adsız dedi ki...

Merhaba, İnci demir şurubu Ferro Sanol'un tadını hiç sevmemişti, gerçekten de iğrenç bir tadı var. Ben de göğsüme onu sürdüm bir tattı iğrenç, eh olmuş, kötü olmuş dedim. Zaten o tad varken emmedi, ne zaman istese yine aynını söyledim, ilk zamanlar yine tattı sonra hatırlattıkça tatmadı ve bıraktı...

Adsız dedi ki...

merhabalar,benimde 13 aylık bir kızım var.ben çalışan bir anneyim.hem anne hem çalışan olmak gerçekten çok zor.akşam 6 da eve dönüyorum ve istisnasız çok kısa aralıklar hariç bebişim bana devamlı yapışık olarak geziyor.devamlı emmek istiyor.gece bile öyle uyuyoruz ve ben sabaha kadar tüm gücüm tükenmiş olarrak kalkıyorum.ne kadar istemesemnde bıraktırmayı yapmam lazım diye düşünüyorum.alında yemesi de iyi şükür mam beni çok zorluoyr.bir de aslında emdiğinden de değil.sadece öylece duruyor.beni uzun süre görmediğinden olduğunu farkm ediyorum onda üzülüyorum ama ne yapacağım bilmiyorum.yardım lütfen...nilayın annesi

Adsız dedi ki...

benim iki cocugum var ama ikisindede sutum 2 4 ay verebildim cunku sut gelmiyodu nedeni ne olabilir doymama ile anladik doktorumuz gogus sonrasi biberon vermemi soyledi
kesilme nedeni nedir cok merak ediyorum

Adsız dedi ki...

http://www.webbebek.com/haber_oku.asp?haber=162
Merhabalar. Bebegim 13 aylik, yemek yemegi reddediyor ve emmeye cok duskun.. Su siralar ben de emmeyi kesmenin yollarini arastiriyorum.. Yukaridaki link'ten faydalanabilirsiniz.. Bircok arkadasim da istemeden 1 gece 2 gun bebeklerinden uzak kaldiklarinda ve donduklerinde bebeklerinin emmek istemediklerini gorerek dogal yolla emzirmeyi kesmislerdi.. Link'te bunu onermiyor ancak tecrube edenler de tavsiye ediyorlar.. Hepimize kolay gelsin :)

merve dedi ki...

sehlenin annesi dedi ki..
merhaba benimde 15 aylık bir kızım var ve nasipse abla olacak.bu yüzden anne sütünü bırakmamız geekiyor.15 gündür ne yaptıysak olmadı.artık yemek yememeye ve sanki bizden öc alırmış gibi hareketlerini değiştirmeye başladı bizde çaresiz kalmaktan bu yaştaki çocuğun anne ve babasından ayrı kalması yanlış olduğunu bile bile babaannesine götürdük iki gündür bizi aramıyor.ALLAH tan evlerimiz yakın ama ne olursa olsun ben yavrumu çok özledim anladım ki onsuz hayatın tadı yok o olmadığı için evde durmak bile istemiyorum .ALLAH herkesin yardımcısı olsun .. inş bizde olumlu bir sonuç alırız ayrı kaldığımıza değer..

Adsız dedi ki...

merhaba benimde 30 aylık bir bebeğim var ve ne yaptıysam halen sütü bıraktıramadım. gündüz iyi yemek yiyor ama gece bana yapışıp kalıyor.vermediğimde ise kıyametleri koparıyor saatlerce ağlıyor ne yapabilirim bunun bir ilacı varmı acaba...bedirhan;ın annesi

Adsız dedi ki...

Merhaba, 16 aylık kızım var.Gündüzleri eline ne verirsem yiyor sorun yok emiyor fakat aklına gelirse...fakat geceleri çok sorunlu 23,30 gibi gece uykusuna yatıyor ilk önce 1-2 saat sonra kalkıyor emiyor ve yatıyor, sonraları ise berbat her yarımsaatte bir emiyor yada bir iki çekmeden sonrada memede uyuyor fakat memeyi bırakmıyor.1 yıldır gece uykum yok.Sırf bu yüzden bıraktırmak istiyorum. aynı zamandada 2 yaşına kadar emsin istiyorum gece kalkışlarımıza çare bulamıyorum ne yaptıysak başarılı olamadık..Bu yönde tecrübeli arkadaşlardan tavsiye almak istiyorum...lütfen....

Adsız dedi ki...

merhabalar benimde kızım 17aylık emmeye çok düşkün gece gündüz hep emiyor hiçbirşey yemiyor oyunlarla yedirmeye çalışıyorum
tavuk yiyor süt yumurta peyniri sevmedi dondurma bile yemiyor.buda beni çok üzüyor.bırkatırmak istiyorum ama çok üzüldüğüm için deneme cesaretini bulamadım 20 aylık olunca bırktırmayı düşünüyorum

ayşe dedi ki...

merhabalar.benim.oğlum.şu.an.12,5.aylık.4gün.sonra.işe.başlayacağım.hala.emiyor.emmeden.uyumuyor.iki.gündür.anneannesi.bakıyor.oğluma.emerek.uyuduğu.için.emzirmediğim.zaman.ortalığı.ayağa.kaldırıyor.ağlamaktan.helak.oluyor.biberonu.emmiyor.bende.bıraktırmayı.düşünüyorum.işe.başlamama.çok.az.vaktim.kaldı.daha.öncede.bıraktırmak.istemedim.çünkü.çok.küçüktü.şimdide.artık.herşeyi.anladığı.için.bana.çok.düşkünleşti.ne.yapacağımı.bilemiyorum.nasıl.emmesinden.vazgeçirebilirim.gün.içerisinde.emmeden.uyuyabilse.sorun.kalmayacak.herkese.iyi.günler.

Adsız dedi ki...

Çok eski bir yazı ama yorumumu eklemeden yapamayacağım. Doktorlar hem psikolojik hem de fizyolojik açıdan 2 yaşına kadar emzirmeyi tavsiye ediyorlar. Ama memeye alışan bebeğin bırakmaya çalışırken yaşadığı travmadan bahseden yok. Ya da ağzımdan meme hiç çıkmasın, gece 15 kere emmek için kalkayım, annemin memeleri hep açık kalsın 2 oynayım 2 emeyim, herkesin ortasında meme meme diye annemin yakasına yapışayım bebeklerinden bahseden yok. Bence 2 yıl çok uzun. Çok fena alışıyorlar...